9 lis 2009

Kawa czy... nie kawa? Oto pytanko na śniadanko

Czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal. Tym bardziej, gdy produkt jest zapakowany tak szczelnie, że aż nie wiadomo, co opakowanie kryje w sobie naprawdę.

Będąc w Makro natknęliśmy się na pewną cenową osobliwość. Niezła skądinąd kawa Idee wystepuje w trzech wariantach cenowych. I mowa o tym samym gatunku. Popatrzmy na zdjęcie:



Wymieńmy (ceny za 500 gram):
  • Idee Classic w papierowym opakowaniu: 20,96 zł;
  • Idee Classic w blaszanej puszce: 24,51 zł;
  • Idee Classic papierowym opakowaniu, w całych ziarnach: 30,20 zł.
O ile rozbieżności w cenie kaw mielonych da się wytłumaczyć kosztem puszki,  o tyle nie rozumiemy, dlaczego cena kawy nie mielonej jest wyższa od kawy mielonej?  Różnica na 1 kilogramie sięga niemal dwudziestu złotych. Dlaczego? Czyżby mielenie obniżało wartość kawy? Czy raczej nie mielone ziarno musi się podobać klientowi, więc pierwszy sort trafia do paczek, a drugi sort  – na mielenie? A może to nie ta sama kawa? 

Tell me, why? – My też mamy trzy różnowartościowe produkty o tej samej nazwie!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz